Digital signage
Digital Signage, ook wel narrowcasting genoemd, is sterk in opmars als een relatief nieuwe vorm van interne bedrijfscommunicatie. Bij digital signage worden digitale schermen ingezet om dynamische content weer te geven. Dit in tegenstelling tot statische varianten zoals posters, printjes en borden.
- Opdrachtgever: Amsterdam Visitor Marketing
- Date: Doorlopend project waarbij nieuwe advertenties gemaakt en geplaatst worden op de hotel schermen
De betekenis en de impact van digital signage is groot voor onze Easyscreen klanten. Een digital sign zet je in als promotie of reclamezuil in een showroom, etalage, productschappen of op gevels. Met een digital display is de informatie snel te veranderen bij de entree van een bedrijf, maar denk ook aan mededelingen in kantines, vergaderzalen of aan de receptiebalie.
Digital signage is geschikt voor kleine én grote ondernemingen. In elke branche van healthcare, automotive, corporate, retail, sports tot tankstations, restaurants en shops. Op elke plaats binnen of buiten een ruimte zijn digital displays toepasbaar.
Digital signage inzetten voor interne communicatie levert meteen een grotere betrokkenheid op bij je medewerkers. Je plaatst de gewenste informatie op een visueel aantrekkelijke manier op drukbezochte locaties, waardoor je meteen de aandacht vangt. Medewerkers lezen de boodschap van het scherm vaker én op een ongedwongen manier.
Voorbeelden van digital signage voor interne communicatie zijn:
- KPI’s
- Nieuwe productinformatie
- Interne mededelingen
- Vacatures
- Jubilea en verjaardagen
- Introductie van nieuwe medewerkers
Voor elke locatie is een passend scherm.
De nieuwe collectie, openingstijden of een prachtige promotie maak je via digital signage op een eenvoudige manier aan jouw publiek kenbaar. Informatiewijzers als displays naast meetingrooms of een persoonlijk welkom voor de bezoeker zijn slechts een van de vele mogelijkheden van digital signage. Naast informeren kun je ook entertainment als wachtverzachter instellen. Zo geef je een mix van waarde en afleiding en krijgt digital signage echt betekenis voor de bezoeker.
Voor digital out of home is een digital display uitermate geschikt. Digital displays in etalages of buiten op de gevel zijn goede opties om reclamespots of aanbiedingen te tonen aan het passerend publiek. Een dynamisch digital sign geeft de merk- of organisatiebeleving bij jouw publiek een positieve zwaai.